Blandsaft

Så här på söndagskvällen och det faktum att det är redan december imorgon måste man säga att den sista tiden gått snabbt förbi den sista tiden (som vanligt utan att man inte ens märker).
Jag och Emelie har inhandlat en Digital Kamera att fota med, vi har provat knäppt lite bilder under helgen och vi kommer med en liten mini Recension med bilder senare.
Annars är väl allt okej liksom, har börjat kika på en önskelista, men den drar ut på tiden.
Julskyltningen i år var ett sorts fiskdamms maraton med affärer som mest bara har öppet, astrist var ordet.
Men december är i alla fall ett faktum och det ska bli rätt skönt i år.

Så här på söndagskvällen har man börjat filosofera över den senaste tidens händelser och man kan fortfarande inte smälta att det låg en lite parvel i magen fullt levandes och sprattlandes. När man var liten inbillade jag nog mig att jag skulle få veta att man var "vuxen" eller åtminstonde att man skulle känna sig som en vuxen med den vuxna världens ansvar och nästa gråa vardag ur ett barns perspektiv. man trodde, att någonstans i slutet av puberteten skulle man bli vuxen, bli ihop med någon och en stund senare fick man barn. Nu står man här och har precis insett att man är pappa till ett barn (för visso inte fött än och det må vara väldigt litet där i magen i dagsläget) men man undrar liksom...vad hände? tiden ändrar oss till ytan, men man hinner inte alltid med mentalt att ställa om sig. Jag menar man är inte barn den ena sekunden och vuxen den andra. Naturligtvis inser man allt detta helt logiskt och självklart, men det kommer smygandes på en utan att man märker.

Oavsett allt detta ska det bli helt otroligt spännande, menar det är inte varje dag i ens liv man ska gå och vänta på någons födelse och första andetag.
Nåja nu blir det lussekattsbak och lite glögg.

/David

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0