Välkommen till Jorden

Statsminister Fredrik Reinfeldt meddelade idag under debatten att :  "jag bor på planeten Jorden och vi ska vara noggranna att påpeka att det här är en global kris"
Så jag kan bara stämma in och säga välkommen till Jorden, nu hoppas jag att du tar med dig en politik som passar här med. Vilket vore något nytt för den utomjordiska ministern isf. Han har fått arbetslösa att ses som lata och icke villiga till jobb och att de ska straffas känns som ett "arbeit macht frei". Antagligen är över 90% av just den gruppen redan sen tidigare mindre glada av att vara utan pengar och jobb.
Att vara arbetslös är för de flesta människor inte en kul sits, men det ska man visst straffas för i det borgliga sverige.
De är ju deras fel att de är arbetslösa borde vara en slutsats.

Annars så är kökssoffan i det närmaste klar, den är målad och ska monteras så fort vi har köpt ett lämpligt tyg till sitsen.
Arn - Riket vid vägens slut fick en guld bagge (framröstad av biopubliken med en majoritet av 52%) och jag måste säga grattis, det var välförtjänt. Man borde inte behöva vara fan av Jan Guillous verk för att gilla dom filmerna, med så mycket pengar (med svenska film mått) blev det trots allt väldigt bra filmer.



            Statsministern



ha det göttans allihopa
/David


Kommentarer
Postat av: Göran

Ja, apropå attackerna på de arbetslösa så minns jag att någon i tv-programmet Parlamentet skämtade om att man borde binda upp de arbetslösa på torget och piska dem. Det känns väl som att vi inte är så långt därifrån, faktiskt.

2009-01-15 @ 15:20:07
Postat av: Adam

Skyll inte på mig, jag röstade inte alls.

2009-01-19 @ 12:53:57
URL: http://amazingadam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0